Klassfotbolls träning 

Publicerat: 14 maj, 2017 i Vardagligt

Idag har vi tagit det lugnt här hemma. Åt frukost runt 10 tiden och sedan rensade vi ut ur den stora klädkammaren, blev av med en sopsäck med duntäcken som morsan kom och hämtade, slängde 5st papperskassar med saker vi inte behövde ha kvar. Man lagrar så jävla mycket grejer som är till ingen nytta. 

Vid 15:30 drog jag och sonen ner mot villaområdet för att ha klassfotbollsträning, det blev inte många idag, 7 spelare av 23 st som dök upp. Men men vi löste det bra ändå och körde 30min träningsmatch, sedan tränade vi på passningar, dribblingar och skott på mål. Att lägga stor vikt av att ALLA ska få spela, alla måste lära sig passa inom laget. Inte tänka så mycket utan bara köra på. Barnen var nöjda med dagens träning och efter det gick vi hemåt o fixade käk o sen var det läggdags för barnen. 

20:00 kom jag på den briljanta idén att jag skulle till min morbror för att låna hans mobil. Fixa iordning inbetalning till Skatteverket med skatter o arbetsgivaravgift m.m lön till mig eller som det heter arvodesersättning ska även få lön av Karlstad kommun inom kort. 

Ska bli gött med ny vecka imorgon och vara tillbaka på kontoret. Behöver få in mina nya rutiner nu. Inget mer småätande på dagarna och gå upp tidigare för morgonpromenad innan barnen ska lämnas på dagis o skolan. 

Kommentera

