Fredag

Publicerat: 12 maj, 2017 i Vardagligt

Idag gick jag upp som vanligt trots sjukdom, lämnade sonen hos morsan för han skulle till skolan. Jag, frugan och dottern blev hemma, jag hade en bokad tid på vårdcentralen för halsprov vid 10 tiden. Då konstaterades det att jag hade halsfluss/streptokocker virus och behöver penicillin kur i 10dagar. Drygt som fan, har gått hela veckan med feber av och till och ont i halsen. Men men, idag var ja såpass seg så jag orkade seriöst inte jobba hemifrån. Jag brukar göra det där lilla extra, alltid när jag är hemma men att prata i telefon med halsont är inge bra idé för fem öre. Och jag är ingen robot! 

Har tvättat och städat här hemma, diskat och plockat i barnens rum. Tömt både min privata och jobbmobilen på bilder över 1000st var det. Måste säkerhetskopiera dem till den externa hårddisken. Är så rädd att ALLT man sparat sedan 2003 bara ska raderas. Alla minnen, bilder, filmer och låtar under åren alla spellistor och annat kul. 

Sonen blev hämtad av morsan på skolan och fick vara där på kvällen o leka med min lillasyster. Vi kollade på film och tog det lugnt hemma bara. 

Kommentera

