Snart är det helg igen

Publicerat: 9 mars, 2017 i Vardagligt

Idag var jag nära att glömma bort mitt bloggande, idag är det Torsdag och det har varit en bra dag på jobbet. Var på plats redan 07:20 imorse, börjar 08:00. Jag började att ringa några kunder innan vi började dagen och lyckades få in en befintlig kund på 4000kr och en nykund på 995kr. En bra start med andra ord! 

Började dagen med att rengöra kaffemaskinen på kontoret, tog mig en kaffekopp och bytte påsar i alla papperskorgar sen kom kollegorna, vingade morgonmöte en halvtimme sen startade vi igång arbetsdagen. 

Vi har under en lång tid nu kört mycket ”pranks” på varandra på olika sätt. Och alla har varit lila delaktiga i allting enligt mitt tycke. Jag tycker att det gör dagen betydligt roligare men när det går över styr är det drygt när eller om det skulle påverka min egen insats på jobbet så säger ja ifrån direkt. 

Men trots att vi härjat en del har jag ändå trots början av denna månaden och med förutsättningarna jag har att klara budget redan nått 48,7% av min måluppfyllelse, och idag dessutom lyckades jag få iväg ytterligare en nykund på 8500kr. Det kändes riktigt bra. 


Efter arbetet var ja lite romantisk mot frugan och gick ner till kardemumma och köpte en fin pralinask och någon rosa lemonad flaska som såg fin ut, helt utan någon baktanke.. Den ni! Vardagsromantikern 😉 

Klockan är nu 21:58 på torsdag kväll och vi sitter och kikar på Vampire diaries på Netflix en stund, sen ska ja hänga upp lite tvätt och sedan krypa ner i sängen. 

Imorgon är det fredag och jag ska fokusera på nykund, första passet ska ägnas åt befintliga värdekunder sedan ska det köttas mera nykund. Det är där ja tjänar bra pengar på. 

Kommentera

