Livet är NU, inte på instagram

Publicerat: 7 mars, 2017 i Familjen, Vardagligt
Etiketter:, ,

inspiring-wisdom-quotes-from-365-days-of-tumblr-9
Jag tycker att man tar livet lite för givet ibland. Vi missar så mycket som händer runtomkring oss. Vi landar liksom inte utan bara lever på och stressar som aldrig förr.

Man jobbar 8-17:00 äter en sen middag & hinner leka lite med barnen innan de ska sova.
Man tillbringar mer tid idag med sina arbetskollegor än sin egna familj. Därför borde vi lägga mer vikt av att finnas där, lyssna och njuta av varandras närvaro. Jag vet att detta låter flummigt men det är någonting jag tänkt på ganska ofta den senaste tiden. Jag vill inte vara en förälder som barnen minns som stressig och sur för att tiden rullar på. De ska minnas hur kul vi hade tillsammans när de var små.

Jag har så många roliga minnen med min mamma och pappa. Jag var alltid ute och härjade på gården och lekte med kompisar.

Jag försöker att ta varje dag som den kommer men jag önskar att jag kunde planera veckan lite mer än som den ser ut i dagsläget. Mer aktiviteter och mindre tekniska utrustningar som stör som: mobil, ipads, datorer och tv.

När jag var liten var man ute på gården och lekte tills mamma ropade in en, min son är 7år om någon månad bara och han får bara gå ut om vi är med, vad är det liksom? Vad är jag rädd för, ja allt som nyheterna tar upp om hur vilka sjuka människor det finns och om barn som blir bortrövade m.m men skulle de hända där vi bor? Tror inte det, och vet inte om min son skulle klara av att hitta tillbaka om han gick ifrån gården. Jag har börjat lite smått att låta honom gå mot skolan i förväg medan ja lämnar lillasyster men han kommer att få mera frihet när han fylle 7 i april. Både för hans eget bästa och för vår skull. Han måste få utforska se världen själv med sina egna ögon.  När jag skriver detta ser ja och förstår själv hur sjukt det låter att inte låta sitt eget barn få vara ute o leka på gården.

Kommentera

