Sociala medier idag

Publicerat: 4 mars, 2017 i Allmänt gnäll
Etiketter:,

Tycker att sociala medier enbart förstör mer än att hjälpa folk idag. Jag har alltid varit med på alla trender och skaffat det som varit ”det senaste” jag använder idag: Twitter, Instagram, Facebook, Snapchat, Linkedin. Och jag tycker att det stressar en i onödan.

Hade en diskussion med en nära vän om detta den 27 februari. Om hur lite vi faktiskt behöver t.ex: Facebook. Där idag har jag ca: 172st vänner. Har rensat från 610st personer för bara någon månad sen. Men jag har ju inte en daglig kontakt med dessa människor, jag är väldigt social av mig och så men ärligt, av 172st ”vänner” på facebook kanske jag pratar med max 10st på messenger chatten dagligen, och oftast är det dem som gillar och kommenterar mina inlägg om jag delar något där.

Twitter tycker jag är helt okej, mest en gnällsida där man kan kommentera allt möjligt, eller ha för att tagga sig själv i olika ämnen som det diskuteras om.

Instagram och den här jävla träningshysterin som finns idag, var och varanann har en bild på en rumpa eller energidryck alla är sponsrade och alla tränar, ingen äter onyttigt och ingen lägger upp riktiga bilder, det ska vara filter på allt och helst så många hashtags som möjligt på varje bild för att få mer likes.  Jag var apatisk och fick många följare ett tag och la också upp bilder på mat och träning såklart, sen avföljde jag dem för jag orkar inte se allt som alla lägger upp..

Kommentera

