Jag AVSKYR mobbning

Publicerat: 3 mars, 2017 i Allmänt gnäll
Etiketter:,

best-inspirational-motivational-life-quotes-to-live-by-365-quotes-of-tumblr-13
Jag avskyr att folk tyvärr blir mobbade idag och har alltid blivit under åren. Det fortsätter, vi måste sätta stopp för det. 

Jag vill absolut inte att mina egna barn ska bli utsatta för detta, har sett att det sjunkit i åldrarna, barn kan vara svin mot varandra. Alla är vi olika och tur är väl det, lär känna varandra istället och var kamrater. Alla är lika mycket värda oavsett ålder, kön, etnicitet, sexuell läggning o.s.v. 

Känner flertalet personer i min närhet som blivit utsatta för mobbning och jag kan erkänna att jag själv faktiskt har varit en s.k. mobbare, jag har gett folk öknamn och ropat på dem och inte bara en gång utan vid flertalet tillfällen. Nu pratar vi om grundskolan när man gick i 6-9:an ungefär. Och de personer jag har behandlat illa hoppas jag innerligt av hela mitt hjärta att jag sagt eller skrivit förlåt till på ett eller annat sätt. Idag är jag 30år, lärt mig den hårda vägen varit med om väldigt mycket själv.

Men jag upplever inte att jag personligen har blivit mobbad. Jag har mer varit den killen som är lite halvfet och populär i skolan, de flesta visste vem jag var och att man inte ska bråka med mig. Jag markerade det tydligt en gång vet jag i 8:an när jag satt och skrev en svenska uppsats på nationella proven då kom en kille fram från ingenstans bakifrån och tryckte till min näsa så att det forsade blod. Han var betydligt mer känd på skolan och hade många fler vänner än mig, men jag tvekade inte en sekund jag vände mig om och slog honom rätt i ansiktet så han föll till golvet där satte jag mig på honom och matade slag i ansiktet för att visa att mig bråkar man inte med. Men det slutade med att jag blev jagad in på en toalett och jag hörde folkvimlet utanför att det var många som väntade på att få dänga mig efter skoltid, de sköt för bänkar utanför så jag inte kunde ta mig ut men där inne på toaletten kommer ja så väl ihåg hur adrenalinet pumpade och jag kände mig oövervinnerlig på nått konstigt sätt och sen den dagen aldrig varit rädd för någon.


Länk till en sida med bra läsning om MOBBNING 

Kommentera

