Välkommen hit till min blogg

Publicerat: 1 mars, 2017 i Vardagligt
Etiketter:

Jag har skrivit blogg i flera år tidigare mestadels på blogg.se och olika sidor som nouw och disciplin. Men jag gillar WordPress plattformen bättre då den är enklare att överskåda med statstik m.m. Tycker att det är kul att kunna ta en tillbakablick då jag oftast rensar mitt facebook flöde ganska ofta.

Jag tänkte tack vare Fredrik Wass, som är grundare till #Blogg100 för sjätte året i rad ta tag i mitt egna bloggande. Dels för att det är kul att ha en blogg, sedan för att få in vanan igen att faktiskt blogga varje dag. Det handlar om att skriva 100st inlägg, ett om dagen i hundra dagar.

I denna bloggen kommer jag skriva om allt mellan himmel o jord. Min vardag som make och förälder, hur det är att jobba som säljare och även en del om min ständiga viktnedgång och hälsa som har varit på tapeten ett bra tag nu. Här kommer ni även kunna hitta lite heta musiktips och bokrecensioner. Under fliken ”Reklam och länkar” kommer jag också posta intressanta hemsidor att besöka för den som vill.

Samtidigt kommer jag att försöka få till en ny vana, utöver bloggandet. Jag har två utmaningar till mig själv: Det ena är att köra 30st situps och 20st armhävningar varje dag och den andra utmaningen blir att skärpa sig med kostintaget. Hålla sig till en bra kalorimängd som jag faktiskt blir mätt på och går ner i vikt med. Inga konstigheter, bara använda sunt förnuft.

Kommentera

